Zalety jedzenia roślin strączkowych - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Zalety jedzenia roślin strączkowych

Rośliny strączkowe, takie jak zielony groszek, fasolka szparagowa czy bób, dla jednych są zmorą z dzieciństwa, dla innych ulubionym przysmakiem. Część z nas uwielbia ich smak, a równocześnie znajdziemy grono przeciwników, dla których ich spożywanie będzie katorgą. Niezaprzeczalnie jednak strączki stanowią bardzo wartościowy element w zdrowej diecie, a ich regularne jedzenie przynosi ogromne korzyści. Chcecie dowiedzieć się więcej? Zatem przejdźmy do rzeczy.

Rośliny strączkowe są doskonałym źródłem białka

W połączeniu z innymi produktami roślinnymi, białka zawarte w strączkach mogą być równie wartościowe co te z produktów pochodzenia zwierzęcego. Szczególnie polecane będą dla osób na diecie wegetariańskiej, które wyeliminowały z diety mięso.

Strączki to źródło witamin i mikroelementów

Obok wysokiej zawartości białka posiadają dużą dawkę magnezu, potasu, żelaza, wapnia i cynku, tak ważnych dla osób dbających o utrzymanie zdrowej diety. Dodatkowo mają w sobie wysoko przyswajalne witaminy z grupy B, odpowiedzialne za regulowanie pracy układu nerwowego, w tym również kwas foliowy.

Rośliny strączkowe to sprzymierzeniec dla osób będących na diecie

Mają niski indeks glikemiczny, a co za tym idzie nie powodują szybkiego wzrostu poziomu glukozy we krwi.  Jest to szczególnie ważne dla tych, zmagających się z wysokim cukrem. Co więcej, strączki są bardzo syte, przy stosunkowo niskiej kaloryczności. Zatem osoby odchudzające się nie muszą martwić się o nadmierny przyrost masy ciała po ich spożyciu w racjonalnych ilościach.

Strączki to doskonałe źródło błonnika pokarmowego

Błonnik to niezbędny element, aby zachować zdrowy balans. Dlaczego jest tak ważny? Przede wszystkim dlatego, że ułatwia trawienie oraz wspiera perystaltykę jelit. Ponadto pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi oraz obniża poziom złego cholesterolu, tym samym chroniąc układ krążenia.

Rośliny strączkowe, jako profilaktyka przeciw nowotworom

Posiadają w swoim składzie wiele przeciwutleniaczy czy fitoestrogenów. Zmniejszają one ryzyko zachorowania na choroby serca lub miażdżycę. Dodatkowo, dzięki zasadotwórczym właściwościom,  neutralizują kwaśny odczyn w organizmie, który powstaje po spożyciu mięsa czy produktów zbożowych.

Strączki są bardzo trwałe, łatwe w przechowywaniu i niedrogie

Wiele osób twierdzi, że, aby zdrowo się odżywiać, trzeba wydawać mnóstwo pieniędzy i spędzać godziny w kuchni. A nie jest to prawdą, czego przykładem są właśnie rośliny strączkowe. Ich cena jest stosunkowo niewielka, a można je bardzo łatwo przechowywać, gdyż nie tracą swoich właściwości. Są niesamowicie pożywne, łatwo poddają się obróbce, a możliwości ich przyrządzenia są tysiące. Wystarczy odrobina dobrych chęci.

Podsumowując, strączki to bardzo wartościowy element diety i warto, aby znalazł się na talerzu każdego, kto dba o zdrową dietę. Bogactwo składników mineralnych, zawartość błonnika, dobrze przyswajalne białko i niska kaloryczność, powinny przekonać nawet tych sceptycznie nastawionych. Można je przyrządzać na wiele sposób, a ich regularne spożycie przyniesie ogromne korzyści.

  • Twój koszyk jest pusty.