Kawa w diecie - czy jest szkodliwa? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Kawa w diecie – czy jest szkodliwa?

Jest wiele osób, które po prostu nie wyobrażają sobie poranka bez filiżanki aromatycznej kawy. To dla nich idealny sposób na rozpoczęcie nowego dnia oraz ogromny zastrzyk energii pobudzającej do działania. Niejednokrotnie proces przygotowywania i picia kawy urasta dla nich do rangi rytuału. Jednocześnie pojawiają się różne stanowiska odnośnie tego, czy działanie kawy wpływa pozytywnie czy też negatywnie na ludzki organizm – zwłaszcza podczas stosowania diety.

Jakie właściwości kawy wykorzystywane są przez osoby na diecie?

Kawa posiada wiele charakterystycznych cech, które sprawiają, że warto sięgać po nią, będąc na diecie. Jednak trzeba wtedy pamiętać, aby nie dodawać do niej cukru – czy to białego, czy trzcinowego. Przede wszystkim wypicie nawet jednej filiżanki tego aromatycznego napoju zmniejsza apetyt – zwłaszcza na słodkości czy inne przekąski, które często mamy ochotę spożyć pomiędzy głównymi posiłkami. Ważne jest również to, że kawa pobudza nasz metabolizm, przez co zalegający tłuszcz jest spalany o wiele szybciej i bardziej efektywnie. Takie działanie ma przede wszystkim zielona kawa. Napój ten bezpośrednio wpływa także na liczbę spalanych kalorii, zwłaszcza podczas wysiłku fizycznego. Spożywanie kawy pozwala także walczyć z efektem jojo, który jest znienawidzony przez wszystkie osoby będące na diecie. Wypijając rozsądne ilości tego napoju, również po zakończeniu diety odchudzającej, można zapobiec ponownemu przybieraniu na wadze. Kawa w diecie może więc okazać się naprawdę dobrym rozwiązaniem.

Jakie są wady i zalety picia kawy?

Jak więc widać, kawa może przynieść naprawdę pozytywne skutki. Warto również przyjrzeć się pozostałym zaletom tego napoju, które przejawiają się na innych płaszczyznach. Do mocnych stron picia kawy należą chociażby: wspomaganie pracy mózgu, pobudzenie do działania, polepszenie nastroju i samopoczucia, poprawa pamięci i zdolności uczenia się, jak również zwiększenie koncentracji oraz sprawności intelektualnej. Trzeba jednak pamiętać, że są także słabe strony picia kawy, takie jak na przykład: zmiana koloru uzębienia, problemy z zasypianiem, wzrost ciśnienia tętniczego krwi, pogorszenie funkcjonowania układu pokarmowego, przyspieszone bicie serca, bóle głowy oraz nerwowość.

Czy kawa i dieta całkowicie się wykluczają ?

Jeśli Twoja dieta jest dla Ciebie ważna, a zdrowe odżywianie jest Twoim stylem życia, zapewne przywiązujesz dużą wagę do składników tworzących Twój codzienny jadłospis. W przypadku, gdy zależy Ci na zgubieniu kilku nadmiernych kilogramów, zapewne zastanawiasz się, czy kawa jest dobrym pomysłem. Ten aromatyczny napój ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Jednak, jeśli będziesz na diecie odchudzającej, nie musisz całkowicie rezygnować z picia kawy i wystarczy, że zachowasz umiar. Wybierz więc rodzaj kawy, który pomaga utrzymać smukłą sylwetkę, przygotuj ją w odpowiedni sposób i ciesz się jej głębokim smakiem, przy jednoczesnym dbaniu o zgrabny wygląd.

  • Twój koszyk jest pusty.