Zioła w kuchni – nasze inspiracje - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Zioła w kuchni – nasze inspiracje

Świeże zioła to niezwykle aromatyczne, pachnące produkty, które uświetnią smak każdego dania. Są nie tylko wspaniałym dodatkiem do potraw – sałatek, zup a nawet deserów, ale również cieszą oko, sprawiając, że kuchnia nabiera całkiem innego wyrazu. Zawierają wiele cennych składników odżywczych i witamin, posiadają dużo właściwości zdrowotnych. Pomagają w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, pozytywnie wpływają na przemianę materii, a także oddziałują na smak i wygląd potraw. Poznaj 5 najpopularniejszych ziół, których nie może zabraknąć w Twojej kuchni.

1. Bazylia

Bazylia to jedno z najbardziej znanych i najczęściej używanych ziół w kuchni. Doskonale komponuje się z pomidorami, czosnkiem i oliwkami, jest niezwykle aromatyczna. Zazwyczaj używa się tylko listków bazylii, jednak niekiedy jest ona używana razem z łodygą – na przykład w pesto. Bazylia wzbogaca smak zup strączkowych oraz sosów. Możemy ją wykorzystać, przygotowując dietetyczne jedzenie, np.dania z dodatkiem cukinii lub szpinaku. Bazylia zapobiega wzdęciom oraz wpływa na przyspieszenie procesów trawiennych.

2. Szczypior

Smaczna i przyjemna dieta nie może obejść się bez szczypiorku, który pasuje zarówno do ugotowanych potraw, jak i  sosów, sałatek czy surówek. Szczypiorek doskonale będzie komponować się z mizerią, sałatką z pomidorów czy pieczonymi ziemniaczkami; to również smaczny dodatek do kanapek. Szczypior ma wiele właściwości zdrowotnych – obniża ciśnienie krwi i pobudza apetyt, dodatkowo jego wyhodowanie jest niezwykle proste.

3. Mięta

Mięta to wyjątkowe zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów, gdyż nadaje się do dań wytrawnych, słodkich oraz orzeźwiających napojów. Zdrowy catering bardzo często opiera swoje dania właśnie na dodatku mięty. Mięta pasuje do dań mięsnych, sałatek, deserów czekoladowych i owocowych, lodów i herbat. To nieodłączny składnik wielu koktajli i drinków (mohito, woda z cytryną i miętą). Jest dostępna przez cały rok. Herbata z mięty to idealne rozwiązanie na bóle brzucha i wzdęcia. Warto jednak dodać, że mięta zwiększa wydzielanie kwasu solnego przez co nie powinna być spożywana przez osoby z chorobą wrzodową żołądka czy refluksem.

4. Oregano

Oregano kojarzy się głównie z kuchnią włoską i grecką. Najczęściej dodaje się je do pizzy, owoców morza, sosów pomidorowych, spaghetti, a także drobiu i dziczyzny. Świetnie pasuje do sałatek. Jeśli na co dzień przygotowujesz dietetyczne jedzenie, nie może zabraknąć oregano w Twoim domowym ogródku. Ma wspaniały smak i wyrazisty aromat. Poprawia trawienie, ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwutleniające.

5. Pietruszka

Zastosowanie pietruszki jest bardzo wszechstronne: możesz zarówno wykorzystać jej korzeń, jak i liście. Korzeń pietruszki to niezastąpiony dodatek do zup i sałatek, natomiast jej liście doskonale pasują do ryb, pieczonej jagnięciny, kurczaka, warzyw, ziemniaków, surówek czy sosów. Natka pietruszki zawiera witaminę A i C, wpływa leczniczo na infekcje układu moczowego, odświeża oddech. Polecana jest osobom z dolegliwościami trawiennymi, silnymi bólami menstruacyjnymi, astmą, problemami z nerkami czy podwyższonym ciśnieniem.

  • Twój koszyk jest pusty.