Zdrowy styl życia czyli jaki? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Zdrowy styl życia czyli jaki?

Zasady zdrowego stylu życia

Spośród najczęściej podejmowanych postanowień noworocznych, tych dotyczących naszego wyglądu fizycznego jest chyba najwięcej.

Wiele z nas wykupuje karnety na siłownię, licząc że będzie chodzić na nią regularnie. I oby tak się stało, bo aktywność ruchowa jest bardzo ważna dla naszego zdrowia.  Jednak nie wolno też zapominać o zmianie nawyków żywieniowych.

Poniżej przedstawiamy kilka ważnych zasad,  o których warto pamiętać przez cały rok – nie tylko na jego początku:

 

  1. Zadbaj o różnorodność spożywanych produktów  – w codziennym jadłospisie należy uwzględnić produkty ze wszystkich grup piramidy zdrowego żywienia: warzywa i owoce, produkty zbożowe, mleko i jego przetwory, a także produkty, które dostarczają pełnowartościowego białka.

 

  1. Produkty zbożowe powinny być głównym źródłem energii – dostarczają błonnik pokarmowy, białko roślinne, węglowodany złożone, witaminy oraz składniki mineralne.

 

  1. Jeżeli nie jesteś alergikiem – spożywaj codziennie mleko i jego przetwory – jest to główne źródło wapnia w diecie.

 

  1. Mięso jedz z umiarem, zastąp je przynajmniej 2/3 razy w tygodniu rybami lub roślinami strączkowymi.

 

  1. Każdego dnia jedz owoce i warzywa – są znakomitym źródłem witamin oraz błonnika.

 

  1. Ogranicz spożycie tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, oraz produktów bogatych w cholesterol. Wyklucz z jadłospisu tłuste mięsa, sery, twarogi, masło, mleko.

 

  1. Zapomnij o fast foodach!

 

  1. Unikaj cukru i słodyczy.  Torty i ciastka zastąp zdrowym deserem – proponuję mus na bazie jogurtu, miodu, pomarańczy i kiwi lub innych owoców z dodatkiem migdałów lub wiórków kokosowych.

 

  1. Ogranicz spożycie soli – dzienna zalecana dawka to 1 płaska łyżeczka do herbaty, a pamiętaj, że sól zawiera już w sobie wiele produktów, na przykład pieczywo czy wędliny.

 

  1. Zjadaj 5 posiłków dzienniejedz częściej a mniejsze ilości. Staraj się zachować regularność w spożywaniu posiłków, czyli – jedz o stałych porach, co 3 godziny.

 

  1. Nie zapominaj o piciu – dobowe zapotrzebowanie na wodę dla osoby zdrowej to nawet około 2,5 litra. Pij 8 szklanek dziennie.

 

  1. Unikaj jedzenia owoców wieczorem – niektóre z nich mają wysoki indeks glikemiczny i dużą zawartość cukrów. Cukry podczas snu są metabolizowane do tłuszczu, który gromadzi się w tkance podskórnej.

 

  1. Nie zapominaj o aktywności fizycznej! Nie ma diety cud, która sprawi, że będziesz wyglądała/wyglądał idealnie bez ćwiczeń.

 

  • Twój koszyk jest pusty.