Zdrowa redukcja – porady - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Zdrowa redukcja – porady

Wbrew pozorom redukcja nie jest terminem tożsamym z odchudzaniem. Redukcja ma na celu zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej bez utraty tkanki mięśniowej. Robiąc to z głową i zdrowym podejściem, mamy większą szansę na długofalowy sukces.

Dieta

Pierwsza złota zasada redukcji to trzymanie się diety. Bez tego nawet godziny spędzone na siłowni nie dadzą pożądanego rezultatu. Jednak jeśli chcemy, żeby nasze efekty były długotrwałe, musimy zastosować zbilansowaną dietę. Zdrowa redukcja musi być przede wszystkim bezpieczna dla naszego organizmu. Diety cud i zbyt radykalne obcięcie spożywanych kalorii jest metodą szybszą, lecz nie tylko niezdrową, ale i bardzo często powodującą efekt jo-jo. Dodatkowo takie eksperymenty mogą przyczynić się do złych nawyków żywieniowych w przyszłości. Radzimy zatem wybrać się do specjalisty – dietetyk lub wykwalifikowany trener personalny pomogą nam skorygować albo ułożyć nowy plan żywieniowy. Równie dobrą opcją jest dieta pudełkowa.

Zapotrzebowanie kaloryczne

Jeżeli zdecydujemy się samodzielnie stworzyć plan dietetyczny, warto na początek obliczyć własne zapotrzebowanie kaloryczne. W Internecie znajdziemy wzór na CPM, czyli całkowitą przemianę materii. Od dziennej wartości kalorycznej, otrzymanej poprzez obliczenie CPM, należy odjąć mniej więcej 250-500 kcal na dobę. Dzięki temu masa ciała zacznie spadać skutecznie, a przede wszystkim ‒ bezpiecznie.

Aktywność fizyczna

Redukcja może być o wiele bardziej skuteczna, jeśli dietę wspomożemy o aktywność fizyczną. Pamiętaj, że nie musisz codziennie biegać na siłownię. Pomocne będzie ułożenie planu treningowego. Ćwiczenia siłowe wykonuj przed ćwiczeniami kardio, ponieważ zmniejszą one zapasy węglowodanów w organizmie. Dobrym pomysłem jest połączenie ćwiczeń siłowych z interwałami, ale to opcja przeznaczona szczególnie dla osób zaawansowanych.

Regeneracja

W procesie budowy masy mięśniowej, jak i redukcji tkanki tłuszczowej, ważny jest sen i regeneracja. Podczas snu organizm odbudowuje zniszczenia powstałe podczas treningu. Dzień na regenerację pomoże odpocząć zmęczonym mięśniom, doda też sił i motywacji na kolejny trening.

Nie katuj się

Redukcja to bardzo ciężka i mozolna praca. Zdarzyło Ci się zjeść kawałek czekolady? To nie koniec świata! Pamiętaj, że droga do pięknej sylwetki jest często wyboista i chwile słabości zdarzają się każdemu!

Słuchaj swojego organizmu

Plan żywieniowy i treningowy stworzone są po to, by pomóc Ci w tej walce. Nie są to jednak sztampowe reguły, od których nie ma odstępstw. Gdy poczujesz, że nie masz sił i wszystko Cię boli, zrób sobie dzień na regenerację.

Cel

Przed rozpoczęciem pierwszego kęsa  nowej diety i pierwszego kroku na bieżni, każdy obiera sobie jakiś cel. Zapisujemy, ile kilogramów chcemy schudnąć i czas, w którym chcemy ten wynik osiągnąć. Jest to bardzo dobra metoda i pomaga w monitorowaniu naszych postępów. Jednak ważną, o ile nie najważniejszą kwestią, jest to, aby postawić sobie realny cel. Zbyt mało założonego czasu na schudnięcie prowadzi do szybkiego zniechęcenia się, braku dalszej motywacji i ciągłej frustracji spowodowanej brakiem pożądanych efektów. Daj sobie czas, a w końcu ujrzysz wymarzone rezultaty!

  • Twój koszyk jest pusty.