Pomysły na zdrowe świąteczne posiłki - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Pomysły na zdrowe świąteczne posiłki

Święta to dla wielu ulubiony czas w roku. Odpuszczamy inne rzeczy, robimy przerwę od pracy i w całości poświęcamy się wspólnie spędzonym chwilom w gronie najbliższych. Stół zazwyczaj pęka w szwach, jedzenia jest co niemiara, a my chętnie próbujemy kolejnych potraw. Mimo że panująca atmosfera jest bardzo miła, nasz żołądek pracuje na najwyższych obrotach, przeżywając katusze. Zdrowa dieta poszła w zapomnienie. Czy jest szansa, aby temu zaradzić?

Zdrowe jedzenie także w święta

Jeśli na co dzień jesz regularnie, troszczysz się o zdrową dietę i trenujesz, z pewnością nie chcesz, aby Twoje starania poszły na marne. Wizja bolącego brzucha i przejedzenia nie jest dla nikogo zachęcająca, a wystarczy odrobina wysiłku, by zmienić ciężkostrawne posiłki wigilijne w lekkie i smaczne jedzenie. Poniżej przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji.

Pierogi w wersji fit z migdałami, cynamonem i dynią

Składniki:·700 g mąki orkiszowej jasnej, 2 jaja, 2 łyżki oliwy, 500 g mrożonej dyni; 450 ml gorącej wody, świeży imbir, curry, cynamon i płatki migdałowe

Przygotowanie:

Zacznij od dyni. Ugotuj ją al dente i rozgnieć przy pomocy tłuczka. Dopraw curry, imbirem i płatkami migdałów. Następnie przejdź do ciasta. Wymieszaj mąkę, wodę i jajo. Zagniataj przez 15 minut, aż do uzyskania jednolitej masy, a następnie podziel ją na mniejsze części i dobrze rozwałkuj. Z powstałej bazy wycinaj okrągłe krążki, na które nałóż farsz.

Uformuj małe pierożki i układaj je na gotującej się wodzie ok. 15 minut. Na koniec posyp cynamonem.

Pieczony karp w folii z dodatkiem szpinaku

Składniki: 500 g fileta z karpia, 200 g świeżego szpinaku, łyżka oliwy, sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa, świeży rozmaryn

Przygotowanie:

Filet z karpia umyj dokładnie i natrzyj oliwą z czosnkiem. Podziel na porcje i włóż do folii. Dodaj świeży rozmaryn i zawiń w folie. Piecz przez 30 min w temperaturze 180 stopni.

W międzyczasie przełóż szpinak na patelnię i duś pod przykryciem z odrobiną oliwy. Dodaj świeży czosnek i dopraw, według uznania solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Całość podawaj z gotowanymi ziemniaczkami.

Dietetyczny sernik jaglany

Składniki: 200 g mąki jaglanej, 120 g słodzika, 100 g oleju kokosowego, 50 ml mleka roślinnego, 2 jaja, pomarańcza, proszek do pieczenia, kakao, przyprawa do piernika

Przygotowanie:

Wyciśnij sok z pomarańczy, a skórkę zetrzyj na tarce. Następnie wymieszaj ją z jajami, słodzikiem, olejem i mlekiem. Dodaj mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy. Przelej masę do formy. Piecz w piekarniku przez 40-50 minut.

Catering świąteczny dla zajętych

A dla tych, którzy nie mają czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków mamy inne, wygodne rozwiązanie. Catering dietetyczny może służyć pomocą również w okresie świątecznym. Warto w takim przypadku jednak złożyć zamówienie z wyprzedzeniem, aby mieć pewność, że nasze jedzenie przyjedzie na czas.

Jak widzicie, zdrowa dieta nie musi iść w zapomnienie podczas świąt. Wystarczy odrobina chęci, a nasz wigilijny stół może zamienić się w zdrową ucztę. Jedzenie ma być przede wszystkim przyjemnością, ale nie musi się to wiązać z przeciążonym żołądkiem czy niestrawnością.

  • Twój koszyk jest pusty.