Podjadanie między posiłkami – jak temu zaradzić? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Podjadanie między posiłkami – jak temu zaradzić?

Podjadanie między posiłkami to częsty, aczkolwiek szkodliwy nawyk, który skutecznie może zniweczyć efekty nawet najlepszej diety. Często właśnie słodkie oraz słone przekąski są odpowiedzialne za to, że tyjemy. Jeżeli jesteś w trakcie odchudzania i łapiesz się na tym, że często zastanawiasz się nad tym „co by tu jeszcze schrupać”, przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak walczyć z tym przyzwyczajeniem.

Planuj swoje posiłki

Jeśli śniadanie zjadłeś o 7.00, a swój następny posiłek jesz o 15.00, to nic dziwnego, że Twój żołądek odzywa się znacznie wcześniej. Zbyt duża przerwa między posiłkami powoduje spadek glukozy we krwi, a to przyczynia się do napadów głodu. Odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta to nie tylko zdrowe jedzenie, ale również odpowiednie planowanie posiłków. Warto dbać o to, by jeść 5 pełnowartościowych posiłków dziennie (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja), najlepiej o stałych porach. Jedz powoli. Gdy dostarczysz organizmowi wszystkich wartości odżywczych i zadbasz o to, by między kolejnymi posiłkami nie było zbyt dużych odstępów czasu, chęć na podjadanie z pewnością będzie znacznie mniejsza.

Wykup dietę

Planowanie posiłków nie zawsze jest łatwe i nie każdy wie, jak się do tego zabrać. Dlatego dobrym rozwiązaniem może okazać się catering dietetyczny (Poznań). Diety pudełkowe cieszą się dziś ogromną popularnością, a zamówienie diety gwarantuje smaczne, odpowiednio zbilansowane dostosowane do Twoich potrzeb dania na każdy dzień. Na rynku dostępne są diety wegetariańskie, bezglutenowe, odchudzające, diety dla sportowców i wiele innych. Dieta z dostawą do domu to gwarancja regularnego spożywania posiłków i odpowiedniego bilansu kalorycznego, dzięki czemu nie będziesz odczuwać głodu pomiędzy posiłkami, a podjadanie stanie się już tylko wspomnieniem.

Pij dużo wody

Picie wody pozwala nieco oszukać organizm, dlatego sięgaj po wodę każdego dnia. Warto wybrać wodę mineralną, niegazowaną i popijać ją przez cały dzień – najlepiej małymi łyczkami. Woda zapełni żołądek i zmniejszy chęć na podjadanie. Zrezygnuj z wody smakowej,  kolorowych, słodkich napojów, dosładzanych soków czy coli.

Nie kupuj niezdrowych przekąsek

Mając w domu cukierki, chipsy czy inne słodycze, znacznie trudniej będzie Ci się oprzeć przed pokusą podjadania. Dlatego staraj się nie chomikować niezdrowych przekąsek. Będąc w sklepie, omijaj półki ze słodyczami. Nie kupuj chipsów czy czekolady „na zapas” lub „na wypadek odwiedzin” – dobrze wiesz, że znikną one z szafek znacznie szybciej. Zamiast tego, warto zaopatrzyć się w świeże warzywa, owoce czy orzechy. Jeśli już zdarzy się, iż najdzie Cię nieodparta pokusa na podjadanie – wybieraj zdrowe przekąski, na przykład pokrojone warzywa czy suszone owoce. Nie przesadzaj jednak z ich ilością, staraj się wyznaczać sobie granice i się ich trzymać – pamiętaj, że od podjadania można się stopniowo odzwyczaić.

  • Twój koszyk jest pusty.