Owoce lata - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Owoce lata

Lato w pełni dlatego warto korzystać z jego dobrodziejstw. Zamiast czekolad, ciastek, cukierków, wat cukrowych czy lodów na śmietanie sięgnijmy po owoce – zwłaszcza te sezonowe. W lipcu warto spróbować agrestu, arbuza, brzoskwiń, moreli, borówek, malin, poziomek, czereśni, wiśni oraz porzeczek. W sierpniu zaś wzbogaćmy naszą dietę o jagody, jeżyny, mirabelki i pierwsze śliwki. Większość z tych owoców ma niski indeks glikemiczny, dlatego możemy jeść je również w trakcie stosowania diet odchudzających. Owoce są bogatym źródłem błonnika, składników mineralnych, antyoksydantów oraz witamin. Dzięki zawartości kwasów wzmacniają także odporność. Odpowiadają rownież za promienny wygląd naszej cery, mocne włosy i paznokcie.  Według badań, osoby, które regularnie spożywają zalecane ilości owoców rzadziej zapadają na depresję, oraz w znacznie mniejszym stopniu odczuwają niepokój – są bardziej zadowolone z życia i pełne energii.

Najlepiej, gdy spożywamy owoce na surowo, wtedy ich właściwości zostają w pełni zachowane. Każda intensywna obróbka termiczna obniża zawartość składników mineralnych i witamin. Z owoców możemy przygotowywać sałatki owocowe, a także zdrowe koktajle, z dodatkiem wody kokosowej, orzechów, płatków owsianych czy masła orzechowego. Pamiętajmy też o tym, że w ciągu dnia trzeba wypić przynajmniej 2 litry wody. Z owoców możemy więc przygotować zdrowe, domowe lemoniady, bez dodatku cukru. Do tych klasycznych, na bazie owoców cytrusowych, możemy dodać inne mrożone owoce, które spełnią funkcję kostek lodu – na przykład schłodzone cząstki arbuza lub melona lub mrożone maliny. Dodatkowo smak takich napojów wzbogaci świeża melisa, mięta czy zielony ogórek. Alternatywą dla lemoniad są kompoty. Gotujmy je krótko i najlepiej ich nie dosładzajmy.

Według uaktualnionej w 2019 roku piramidy żywienia podstawą diety są warzywa i owoce – w praktyce powinny one stanowić aż połowę tego co jemy. Oczywiście z uwzględnieniem przewagi warzyw nad owocami. W naszym cateringu staramy się, aby przynajmniej w dwóch posiłkach dziennie znalazły się odpowiednie porcje owoców, które zaspokoją dzienne zapotrzebowanie na składniki i witaminy pochodzące z tych produktów. Włączamy je do owsianek, granoli, sałatek owocowych, zdrowych koktajli oczyszczających i odtruwających organizm, musów owocowych i owocowo-jogurtowych. Jeżeli brakuje Wam czasu na przygotowywanie i szukanie produktów dobrej jakości, warto sięgnąć po nasze pudełeczka 🙂

Autor: mgr Nadzieja Szukała

  • Twój koszyk jest pusty.