Jedz zdrowo i żyj zdrowo - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Jedz zdrowo i żyj zdrowo

Jak dbać o siebie i nie mieć problemów ze zdrowiem? Co jeść, aby sobie nie zaszkodzić i być przy tym w pełni usatysfakcjonowanym? W świecie pełnym pokus, różnych potraw i smakołyków czasem bardzo ciężko wybrać coś, co zadowoli nasz żołądek i jednocześnie mu nie zaszkodzi. Wiele osób coraz częściej stara się zadbać o siebie, ale nie wie, od czego zacząć. Dlatego warto zapoznać się z podstawowymi zasadami i wprowadzić je w życie.

Dlaczego warto dobrze się odżywiać?

Od lat wiadomo, że zbilansowana dieta to podstawa dobrego samopoczucia, prawidłowej pracy organizmu i braku problemów ze zdrowiem, takich jak np. nadciśnienie tętnicze, choroby układu krążenia, cukrzyca typu 2, osteoporoza, otyłość czy nawet niektóre nowotwory, np. żołądka, jelita grubego i piersi. Zaletami zdrowego odżywiania jest dobre samopoczucie, większa odporność na wspomniane choroby i stres. Z kolei panie na pewno docenią doskonałą sylwetkę, cerę, włosy i paznokcie. Ale to profilaktyka jest najważniejszą zaletą zdrowego odżywiania, bo jak wiadomo lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Należy też pamiętać o aktywności fizycznej i zamienić odpoczynek na kanapie przed telewizorem na rower.

5 zasad zdrowego odżywiania, które powinieneś znać

1. Jedz regularnie

Najważniejsze, aby jeść regularnie. Normę stanowią trzy posiłki, jakimi są śniadanie, obiad i kolacja. Wielu specjalistów twierdzi, że dobrym pomysłem jest przygotowanie dwóch przekąsek pomiędzy posiłkami, czyli tzw. drugiego śniadanie i podwieczorku.

2. Zachowaj różnorodność

Wiele osób narzeka na brak różnorodności w swojej diecie, ale przy szybkim tempie życia nie jeden przygotowuje „zapasy” na kilka dni. Może być to uznane za błąd. Dbając o rozmaitość posiłków organizm otrzyma więcej witamin, substancji odżywczych oraz składników mineralnych. Pamiętajmy też o tym, że nawet najlepsze suplementy diety nie zastąpią odpowiednio zbilansowanej diety.

3.  Nie zapominaj o owocach i warzywach

Naukowcy twierdzą, że należy spożywać owoce i warzywa, ponieważ są one niewyczerpalnym źródłem witamin i składników mineralnych. Oprócz tego, znajdują się nich związki takie jak np. polifenole i bioflawonoidy, ogromna zawartość błonnika pokarmowego rozpuszczalnego w wodze i niska zawartość tłuszczów. Dlatego warzywa i owoce są doskonałym dodatkiem do każdego posiłku i na pewno nie zaszkodzą.

4.  Pij wodę

Picie wody to najprostszy sposób dbania o siebie. Jest ona najważniejszym składnikiem organizmu, ze względu na to, że 65-70 % masy ciała człowieka to właśnie woda. Dzięki niej pozbywamy się szkodliwych produktów przemiany materii i utrzymujemy stałą temperaturę ciała, Istotne jest to, aby pić wodę regularnie, ale w niewielkich ilościach. Jej brak może spowodować odwodnienie organizmu, co jest przyczyną złego stanu zdrowia i samopoczucia.

5. Unikaj nadmiaru soli

Pomimo, że sód zawarty w soli jest istotnym składnikiem dla organizmu, to należy pamiętać, że w dużych ilościach może zaszkodzić, wywołując np. nadciśnienie tętnicze. Świetną opcją jest dodawanie do potraw świeżych, bądź suszonych ziół zamiast soli. Warto też unikać mieszanek przypraw, które są bogate w sól.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Twój koszyk jest pusty.