Jak zdrowo zrzucić 5 kg przed wakacjami? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Jak zdrowo zrzucić 5 kg przed wakacjami?

Zaplanowany urlop w nadmorskim kurorcie zbliża się wielkimi krokami, wyciągasz z szafy letnie ubrania, kostium kąpielowy, przymierzasz i… Uśmiech z twarzy znika, a zamiast radości z wyjazdu pojawia się smutek i złość, bo kostium kąpielowy nie leży tak dobrze jak przed rokiem, sukienki i spodenek nie udało się zapiąć, a opięta na ciele bluzka lub koszula uwidacznia wszystko to, co chciałbyś ukryć. Ale nie martw się! Są pewne sposoby, które w relatywnie krótkim czasie pozwolą Ci wysmuklić sylwetkę i to bez efektu jojo. Jakie? Sprawdź sam!

Zapomnij o dietach cud

Wiele osób podejmujących decyzję o odchudzaniu poszukuje przepisu na łatwe i szybkie zrzucenie kilogramów. Tego rodzaju diety cud nie mają nic wspólnego ze świadomym odżywianiem, a tylko taki sposób żywienia gwarantuje racjonalne chudnięcie bez efektu jojo. Wchodząc na tego typu dietę, być może schudniesz kilka kilogramów, ale na pewno nie utrzymasz utraconej wagi. Dlaczego? W czasie jakiejkolwiek głodówki nie dojdzie do wykształcenia nowych nawyków żywieniowych, które są kluczowe dla zdrowego odchudzania.

Zrezygnuj z fast-foodów i słonych przekąsek

Fast foody czy dania gotowe to produkty, które powinieneś całkowicie wyeliminować z diety, by zdrowo schudnąć 5 kg przed latem. Tego typu żywność zawiera w swym składzie wysoko przetworzone węglowodany, utwardzone oleje roślinne z kwasami tłuszczowymi trans i sól. Produkty będące źródłem pustych kalorii – a takimi z pewnością są fast foody – dają chwilowe uczucie sytości, a przez to, że zawierają przetworzone węglowodany chcemy ich jeść coraz to więcej. Zapomnij o śmieciowym jedzeniu, jeśli chcesz racjonalnie schudnąć.

Jedz regularne posiłki

By chudnąć, trzeba jeść i to regularnie. Każdy powinien indywidualnie wypracować swój schemat godzinowy spożywania posiłków w ciągu dnia. Dlaczego jest to tak ważne? Regularne jedzenie chroni nas przed niekontrolowanymi napadami głodu i podjadaniem między posiłkami. Poza tym korzystnie wpływa na gospodarkę energetyczną i zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w organizmie. By zdrowo schudnąć, zaleca się spożywanie 5 posiłków w ciągu dnia w regularnych odstępach czasu.

Zacznij ćwiczyć

Siedząca praca, podjeżdżanie samochodem nawet do najbliższego sklepu, wielogodzinne przesiadywanie przed ekranem telewizora czy laptopa – towarzyszący nam na co dzień siedzący tryb życia, a co za tym idzie – mała aktywność fizyczna nie sprzyjają odchudzaniu. Jeśli chcesz na stałe zrzucić kilka kilogramów, musisz wprowadzić w życie jakąkolwiek aktywność fizyczną. Najlepszym treningiem ukierunkowanym na spalanie tkanki tłuszczowej jest połączenie ćwiczeń cardio i siłowych. Jednak początkowo z pewnością wystarczy półgodzinny spacer w marszowym tempie. A może warto pomyśleć o dojeżdżaniu do pracy rowerem, a nie samochodem?

Ogranicz spożywanie soli

Wedle zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia powinniśmy dostarczać organizmowi maksymalnie 5 g soli dziennie, a z przeprowadzonych badań wynika, że spożywamy jej aż 3 razy więcej. Przy czym każdy z nas musi sobie uświadomić, że sól to nie tylko drobne kryształki, które dodajemy do przygotowywanych potraw. Związek ten w dużych ilościach znajduje się w pieczywie, serze żółtym, przetworach mięsnych, fast foodach czy kostkach rosołowych. Sól nie sprzyja odchudzaniu, bowiem powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i powstawanie obrzęków, przez co nasza waga może się wahać z dnia na dzień. Zamień sól na aromatyczne zioła i przyprawy, nadające potrawom niepowtarzalny smak i wspomagające metabolizm organizmu.

Nie jedz gotowych słodyczy

Cukier w różnych postaciach, wysoko przetworzone węglowodany, częściowo utwardzone oleje roślinne będące źródłem kwasów tłuszczowych trans, szkodliwych dla zdrowia, to bezwartościowe składniki znajdujące się w sklepowych ciastkach, batonach czy wafelkach. Dlatego, jeśli w trakcie odchudzania pojawi się ochota na coś słodkiego, lepiej samodzielnie przygotuj białkowo-tłuszczowe słodycze, które nie dość, że są pyszne, to dają uczucie sytości na długo i nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi.

Nie pij słodkich napojów

Czy wiesz, że szklanka słodkiego napoju dostarcza organizmowi około 100 kalorii i aż 5-6 łyżeczek cukru? Organizm inaczej traktuje kalorie z pożywienia stałego, a inaczej z płynnego. Słodkie napoje nie dają uczucia sytości, a są tak samo metabolizowane i wchłaniane, jak stałe posiłki. Picie płynów z tak dużą ilością cukru przyczynia się do dużego wyrzutu insuliny, czyli hormonu, który najprościej rzecz ujmując, zamienia cukier w tkankę tłuszczową i hamuje działanie glukagonu odpowiedzialnego za spalanie tłuszczu. Zatem, by schudnąć, pij wodę mineralną, która najlepiej gasi pragnienie, a przy tym nie zwiera kalorii i wspomaga wypłukiwanie toksyn z organizmu.

Zamów catering dietetyczny

Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki żywieniowe, ale z uwagi na spędzanie wielu godzin w pracy czy inne obowiązki nie masz czasu na przyrządzanie zdrowych i smacznych posiłków – postaw na catering dietetyczny TummyHeaven Poznań. Każdego dnia dostarczamy naszym Klientom odpowiednio zbilansowane i smaczne posiłki pełne witamin i minerałów. Nie wiesz od czego zacząć? Skorzystaj z oferowanej przez nas bezpłatnej konsultacji dietetycznej!

Jeśli chcesz zdrowo schudnąć, zapomnij o drakońskich dietach, dzięki którym zapewne zrzucisz kilka kilogramów, ale efekt jojo masz jak w banku. Odchudzanie to skomplikowany proces, który wymaga wprowadzenia w życie zasad racjonalnego odżywiania. Zatem raz na zawsze zmień swoje nawyki żywieniowe i ciesz się wymarzoną sylwetką bez efektu jojo.

  • Twój koszyk jest pusty.