Dlaczego warto jeść warzywa? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Dlaczego warto jeść warzywa?

Zdrowie, młodość, witalność, piękna cera – wszystko to zawarte w jednej marchewce. Warzywa, choć może niepozorne, są naturalnym źródłem witamin oraz składników mineralnych. Nie przepadasz za koktajlem z zielonych warzyw? Nie lubisz smaku selera? Sam skomponuj własną sałatkę, a z pewnością się w niej zakochasz.

Zwyczaj jedzenia warzyw

Od dziecka uczono, że owoce oraz warzywa to samo zdrowie. Na śniadanie serwowano kanapkę
z pomidorem, na podwieczorek zaś proponowano jabłko. Rodzice na różne sposoby wpajali dzieciom zasady zdrowego odżywiania. Słuchało się tego również w przedszkolu oraz w podstawówce. Może faktycznie nie chciano nas wówczas oszukać? Warzywa to jedne z najlepszych źródeł witamin, te zaś mają zbawienne działanie na wielu płaszczyznach.

Zdrowa dieta a witaminy

W warzywach znajdziemy źródło witamin, chociażby takich jak witaminy C, E oraz K.

  • Witamina C – to inaczej kwas askorbinowy, który znalazł zastosowanie nie tylko w medycynie, ale również w kosmetyce. Jest przeciwutleniaczem zapobiegającym starzeniu, ponadto wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Najlepszym źródłem witaminy C jest papryka. Znajduje się ona również w brukselce, białej kapuście czy poczciwych ziemniakach.
  • Witamina E – nazywana jest „witaminą płodności”, znalazła bowiem ważne zastosowanie
    w medycynie. Określana również jako „witamina młodości”, gdyż – podobnie jak witamina C – zapobiega procesom starzenia. Najlepszym źródłem witaminy E wśród warzyw jest papryka. Odnajdziemy ją również w natce pietruszki, szpinaku, kapuście, brukselce oraz marchwi.
  • Witamina K – przede wszystkim odpowiada za prawidłową krzepliwość krwi. Ponadto może hamować rozwój nowotworów oraz wykazuje niewątpliwy wpływ na uwapnienie kości. Posiada właściwości przeciwzapalne oraz przeciwbólowe. Witamina K występuje głównie
    w warzywach zielonych (brokuły, szpinak, sałata, kapusta, ogórki).

Walory warzyw

Witamina C, E oraz K to tylko niektóre z tych, zawartych w warzywach. Inne to chociażby beta karoten oraz witaminy z grupy B. Dzięki jedzeniu warzyw wspieramy metabolizm, prawidłowy poziom cholesterolu oraz poprawiamy wzrok. Dużo mówi się o regularnym nawadnianiu organizmu.
W warzywach znajdują się liczne pokłady wody, najwięcej w ogórku, pomidorze, rzodkiewce oraz cukinii.  Ponadto warto zauważyć, iż wyróżnia się warzywa bogate w błonnik, który zaś odpowiada za stabilizację poziomu glukozy we krwi. Są to między innymi marchew, brokuł, dynia, papryka. Nie powinno się również zapominać o licznych minerałach zawartych w warzywach, chociażby takich jak sód, potas, fluor, wapń, żelazo. Są one przede wszystkim odpowiedzialne za zdrowe zęby oraz kości.

Kilogramy lecą

Codzienna dieta musi być bogata w warzywa, które wykazują wiele właściwości prozdrowotnych. Powinny znaleźć się one u każdego, bez względu na płeć, wiek czy aktywność fizyczną. Jednak warzywa są niezwykle pomocne w diecie u osób, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów.  Produkty bogate w błonnik sprzyjają lepszemu trawieniu oraz usprawniają metabolizm, co przy chudnięciu ma istotne znaczenie. Zawierają dużo wody, dlatego można je jeść bez wyrzutów sumienia – stanowią idealną alternatywę dla niezdrowych przekąsek. Warzywa to najlepsza baza do tworzenia wszelkich planów żywieniowych, również tych przygotowywanych przez catering dietetyczny. Ponadto osobie, której zależy na zgubieniu kilogramów, dieta pudełkowa może w dużym stopniu pomóc osiągnąć zamierzone cele.

  • Twój koszyk jest pusty.