Dieta sportowca – czego nie może w niej zabraknąć? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Dieta sportowca – czego nie może w niej zabraknąć?

Każdy z nas powinien dbać o przestrzeganie zasad zdrowego trybu życia. Nieco bardziej rygorystyczne wymogi w tej kwestii muszą stosować sportowcy ‒ zarówno doświadczeni profesjonaliści, jak i osoby, które dopiero rozpoczynają przygodę z uprawianiem jakiejś dyscypliny. Sprawdź więc, czego nie może zabraknąć w diecie sportowca, aby regularne treningi przynosiły oczekiwane efekty!

Jaka powinna być dieta sportowca?

Idealna dieta sportowca nie posiada jednoznacznej definicji. Jedno jest jednak pewne – zdrowe odżywianie jest ważne dla każdego. Tym bardziej osoby, dla których aktywność fizyczna ma duże znaczenie, muszą dopasować codzienny jadłospis do własnych potrzeb żywieniowych, jak również charakteru wykonywanego treningu. Jeśli chcesz racjonalnie zaplanować swoją strategię odżywiania się, musisz wziąć pod uwagę następujące kwestie: rodzaj wykonywanych ćwiczeń, ich intensywność, długość treningu,  liczbę dni treningowych w ciągu tygodnia oraz tych, w których treningi się nie odbywają. Nie bez znaczenia jest także pora dnia, w której stawia się na aktywność fizyczną.

Jak dbać o zdrowe odżywianie podczas uprawiania sportu?

Zdrowe odżywianie dla osób uprawiających sport to podstawa. Stosunkowo łatwo jest wdrożyć zdrowy styl życia w praktyce, należy jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, co spożywa się przed treningiem oraz po jego zakończeniu. Należy jednak pamiętać, że nie wolno rozpoczynać ćwiczeń z pełnym brzuchem. Najlepiej jest co najmniej godzinę wcześniej zjeść niewielki posiłek bogaty w węglowodany, które zamienią się w energię niezbędną podczas wysiłku fizycznego. Osoby aktywne nie mogą zapomnieć, że po treningu powinno się spożyć posiłek bogaty w białko, które jest składnikiem odżywczym i budulcowym oraz węglowodany. Dieta sportowca powinna składać się również z odpowiedniej ilości wody. Właściwe nawodnienie jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i bezpośrednio wpływa na nasze samopoczucie. Każdego dnia powinniśmy wypijać średnio dwa litry płynów. Ilość ta wzrasta w czasie upałów czy też podczas uprawiania sportów. Wtedy to butelkę wody powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Natomiast w przypadku, gdy trening będzie bardziej intensywny, niezbędne jest sięgnięcie po napój izotoniczny, który uzupełni wypocone podczas ćwiczeń sole mineralne.

A może postawić na catering dietetyczny?

Jeśli jesteś sportowcem dużo trenujesz, a przy tym musisz każdego dnia wywiązywać się z innych obowiązków, może brakować Ci czasu na samodzielnie gotowanie. W takiej sytuacji możesz zdecydować się na catering dietetyczny. Dzięki temu codziennie będziesz miał dostęp do pełnowartościowych, zdrowych posiłków, których kaloryczność i wartość odżywcza będą w pełni zgodne z Twoimi potrzebami żywieniowymi i nie będziesz musiał zastanawiać się, co przyrządzić na śniadanie, obiad i kolację. Jest to duża wygoda, w którą warto zainwestować, aby dieta sportowca była zgodna z jej podstawowymi założeniami.

  • Twój koszyk jest pusty.