Dieta kobiety a dieta mężczyzny - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Dieta kobiety a dieta mężczyzny

Podobno kobiety są z Wenus, zaś mężczyźni z Marsa. Płeć piękną wyróżnia niezawodna intuicja oraz wrażliwość emocjonalna. Natomiast mężczyźni mają zdolności przestrzenne i lepiej prowadzą samochód. O ile nie trzeba zgadzać się z powyższymi stereotypami, to należy przyjąć tezę, że codzienna dieta obu płci powinna się od siebie nieco różnić.

Zdrowo i regularnie

Posiłki, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, przede wszystkim powinny być zdrowe. Należy pamiętać o ich zróżnicowaniu oraz regularnym przyjmowaniu. Zasady zdrowego odżywiana są bowiem niezależne od płci. Owoce i warzywa okazują się niezbędne w diecie każdego człowieka. Powinno się je spożywać zatem jak najczęściej. Należy również pamiętać o regularnym nawadnianiu organizmu. Kobiety potrzebują nieco mniej wody niż płeć przeciwna, przyjmuje się jednak, iż każda osoba dorosła powinna jej wypić co najmniej 1,5 litra. Ponadto ograniczenie spożycia słodyczy oraz innych produktów zawierających cukier odnosi się do obu płci.

Mężczyźni vs. kobiety

Choć zalecenia zdrowego odżywiana są niezależne od płci, to jednak mężczyźni z reguły mają większe zapotrzebowanie na energię oraz niektóre składniki pokarmowe. Z reguły – gdyż zakłada się, iż mężczyzn wyróżnia większa masa ciała w porównaniu z płcią piękną. W takim przypadku panowie powinni spożywać większą ilość białka. Ponadto przyjmuje się, iż mają oni również większy udział tkanki mięśniowej. Jednak zapotrzebowanie ustala się w zależności od wieku i masy ciała. Niezwykle istotna jest tutaj wykonywana aktywność fizyczna. Kobieta trenująca może potrzebować więcej białka niż mężczyzna, którego wysiłek jest ograniczony. Podobnie jest z przyjmowaniem węglowodanów oraz tłuszczów.

Składniki mineralne i witaminy

W związku z założeniem, że mężczyzn charakteryzuje większa masa ciała oraz większy udział tkanki mięśniowej, to potrzebują oni również nieco więcej niektórych składników mineralnych oraz witamin. Przede wszystkim dieta dla mężczyzny powinna być bogata w cynk, magnez oraz fluor. Zapotrzebowanie na witaminy: A, E, K  oraz C, zwykle powinno być delikatnie wyższe niż u kobiet. Natomiast płeć przeciwna jest wyjątkowa pod względem etapu, w którym aktualnie się znajduje. Kobiecy organizm wymaga dostarczania większej ilości składników odżywczych, chociażby podczas ciąży. Wówczas niezwykle ważne jest przyjmowanie żelaza oraz kwasu foliowego. Natomiast w okresie menopauzy, kiedy spada poziom hormonów, dieta dla kobiety powinna być bogata w przeciwutleniacze, pochodzące z takich produktów jak imbir czy buraki.

Catering dietetyczny

Jak było wcześniej wspomniane, codzienne zapotrzebowanie powinno być ustalane indywidualnie. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają swoje własne preferencje oraz prowadzą różny tryb życia. Kiedy chcesz jeść nieco inny posiłek niż Twój partner, warto zainteresować się cateringiem dietetycznym. Dieta pudełkowa jest odpowiednia zarówno dla płci pięknej, jak i dla przeciwnej. W serwowanych posiłkach uwzględnia się wiele czynników, między innymi wykonywaną aktywność fizyczną, wagę, wiek, a także upodobania smakowe. Niemniej ważna okazuje się płeć oraz związane z nią różnice.

  • Twój koszyk jest pusty.