Dieta – czy ma znaczenie dla naszych włosów? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Dieta – czy ma znaczenie dla naszych włosów?

To, co jemy, ma niebagatelny wpływ nie tylko na nasze zdrowie i samopoczucie, ale też wygląd i kondycję skóry, włosów, paznokci etc. Warto więc tak komponować swoje posiłki, by dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin, mikroelementów i składników odżywczych.

Jaki dieta może wpływać na kondycję włosów?

Chyba nie ma osoby, która nie chciałaby mieć mocnych, zdrowych i lśniących włosów. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn.  Tylko nieliczni szczęśliwcy zostali obdarowani pięknymi włosami przez naturę. Nie oznacza to jednak, że inne osoby nie mogą spełnić marzeń o wspaniałej fryzurze. Wystarczy wprowadzić do swojej diety produkty bogate w składniki sprzyjające wzrostowi i wzmocnieniu włosów. Jednym z największych sprzymierzeńców w walce o zdrowe, silne włosy jest biotyna, czyli witamina B7. Obecna jest w żółtkach jajek, drożdżach, soi, soczewicy, ciecierzycy, fasoli, grzybach i surowym kakao oraz orzechach ziemnych. Równie cenne są kwasy Omega-3, wpływające na lepsze ukrwienie skóry, co ma bezpośredni wpływ na kondycję włosów. Bogatym źródłem tego składnika są przede wszystkim zdrowe tłuszcze, takie jak olej lniany, oliwa, olej z orzechów macadamia, olej z orzechów włoskich. Można go także znaleźć w avocado i tłustych rybach – łososiu, tuńczyku, sardelach i makrelach. W diecie na piękne włosy nie powinno też zabraknąć takich pierwiastków, jak krzem, cynk i miedź. Dzięki nim włosy mniej wypadają, a skóra głowy ma dobrą kondycję. Cynk obecny jest przede wszystkim w nasionach i orzechach; krzem i miedź można odnaleźć w rzodkiewce, skrzypie polnym, grubych kaszach i pełnoziarnistych produktach zbożowych. Jak widać, włosy potrzebują wielu składników, by rosły zdrowe, silne i lśniące. Stosowanie powyższych reguł przyniesie jednak prędzej czy później upragnione efekty.

Zdrowe jedzenie – jak znaleźć czas na jego przygotowanie?

Panuje fałszywe przekonanie, że samodzielne przygotowywanie dietetycznych, pożywnych i zdrowych posiłków w domu jest czasochłonne i kosztowne. Nic bardziej mylnego! Zdrowa kuchnia bazuje na tym, co sezonowe, a przecież wiadomo, że właśnie wtedy, gdy na jakiś produkt jest sezon, jest on nie tylko najsmaczniejszy i najbardziej wartościowy, ale też najtańszy. Kasze i inne pełnoziarniste produkty także nie są drogie, więc naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować swoich sił w gotowaniu. Wystarczy odrobina chęci i dobrej organizacji, by móc cieszyć się pysznymi posiłkami każdego dnia. Jeśli mimo starań nie udaje się wygospodarować na to czasu, zawsze można skorzystać z usługi, jaką jest catering dietetyczny. To bardzo wygodne rozwiązanie dla szczególnie zapracowanych. Polega ono na tym, że zamawiamy posiłki w firmie zajmującej się ich przygotowywaniem i dostarczaniem i każdego ranka pod drzwi naszego domu czy mieszkania znajdujemy gotowy zestaw dań na cały dzień. Co ciekawe, tę dietę można dostosować do własnych preferencji. Tak zwana dieta pudełkowa może pomóc nie tylko w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale też poprawie stanu zdrowia, kondycji skóry, zbudowaniu masy mięśniowej czy pozbyciu się cellulitu. Jedzenie ma moc, dlatego warto zwracać uwagę na to, co ląduje na naszych talerzach.  

  • Twój koszyk jest pusty.