Dieta – czy liczenie kalorii to dobry pomysł? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Dieta – czy liczenie kalorii to dobry pomysł?

Każdy z nas marzy o atrakcyjnym wyglądzie, smukłej sylwetce i atrakcyjnej masie ciała. Uzyskanie takich efektów jest możliwe dzięki codziennej dbałości o zdrowy tryb życia. Ważne są regularne treningi, jak również zachowywanie odpowiedniej diety. Jednak, czy skrupulatne liczenie kalorii to dobry pomysł?

Zdrowe odżywianie, czyli jakie?

Zdrowe odżywianie jest ostatnimi czasy niezwykle modne. Taki stan rzeczy jest godny pochwały, bowiem stanowi wyraz podążania za aktualnymi trendami, jednocześnie pozwala ludziom dbać o ich zdrowie oraz dobry wygląd. Każda osoba, która marzy o zrzuceniu kilku kilogramów lub po prostu chce nieco bardziej monitorować skład swojego jadłospisu, ma możliwość wybierania spośród wielu różnorodnych diet. Dzięki temu może dopasować nowy sposób odżywiania się do indywidualnych potrzeb oraz wymagań żywieniowych. Najpopularniejsze obecnie kuracje odchudzające to: dieta niskokaloryczna, dieta wysokokaloryczna, dieta Atkinsa, dieta Cambridge, dieta kapuściana oraz dieta Dukana. Każda z nich ma swoje wady i zalety, warto więc wdrażać je stopniowo i obserwować reakcję organizmu na nowy sposób odżywiania się. Jednocześnie trzeba pamiętać, że podstawą zdrowego trybu życia jest duża ilość ruchu. Samo kontrolowanie spożywanych posiłków pod względem ich kaloryczności nie jest wystarczające. Każdego dnia należy poświęcić przynajmniej chwilę na ćwiczenia lub trening. Wtedy, bez względu na to jaką dietę wybierzemy, przyniesie ona oczekiwane skutki. Ponadto z efektów, jakie uda się osiągnąć, będzie można cieszyć się przez długi czas.

Dieta niskokaloryczna a dieta wysokokaloryczna

Dieta niskokaloryczna to sprawdzony sposób na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Posiłki, jakie spożywa się każdego dnia, nie powinny wtedy dostarczać więcej niż 1500 kalorii. Dużą zaletą takiej diety jest możliwość wykorzystywania niemalże wszystkich produktów spożywczych. Zalecane jest jednak ograniczenie ilości spożywanych cukrów prostych oraz niewielkie zwiększenie spożywania produktów będących źródłem białka. Natomiast dieta wysokokaloryczna opiera się na spożywaniu większej ilości różnorodnych węglowodanów. Kaloryczność posiłków powinna wynosić nawet 3000 kalorii.

Czy warto liczyć kalorie?

Podczas diety najważniejsze jest wyrobienie w sobie pozytywnych nawyków żywieniowych. Wśród nich można wymienić chociażby liczenie kalorii. Kaloryczność posiłków jest bowiem fundamentalną kwestią, na którą uwagę zwracają osoby będące na diecie. Jednak pamiętać trzeba, że najważniejsze jest zachowanie w tej kwestii zdrowego rozsądku. Chorobliwe liczenie każdej najmniejszej kalorii może całkowicie destabilizować nasze codzienne funkcjonowanie, jak również przyczyniać się do pogorszenia naszego nastroju i obniżenia motywacji do dalszego odchudzania. W końcu zdrowe odżywianie oraz liczenie kalorii mają poprawiać nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, a nie doprowadzać do jego pogorszenia. Dobrze jest więc po prostu właściwie skomponować swój jadłospis, biorąc pod uwagę ilość kalorii zawartą w każdym ze składników.

  • Twój koszyk jest pusty.