Co powinno znaleźć się w menu diety „na masę”? - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Co powinno znaleźć się w menu diety „na masę”?

Celem osób, które spędzają dużo czasu na siłowni, jest zwykle wypracowanie imponujących mięśni. Jednak wyrzeźbione ciało można osiągnąć nie tylko samymi treningami. Równie ważne jest spożywanie odpowiednich produktów spożywczych. Sprawdź więc, z czego powinien składać się jadłospis idealny do budowania masy!

Dla kogo ważne jest budowanie masy?

Dieta na masę wspomaga rozbudowę i uwydatnienie muskulatury. Dlatego też jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, które dążą do uzyskania wyglądu, jakim mogą pochwalić się sportowcy czy kulturyści. Jednak trzeba liczyć się z tym, że wyrzeźbione mięśnie nie zrobią się same. Należy pamiętać o wykonywaniu regularnych ćwiczeń siłowych, cechujących się odpowiednią intensywnością. Jeśli aktywność fizyczna zostanie wsparta dietą przyśpieszającą budowanie masy, można o wiele szybciej cieszyć się z efektów.

Dieta na masę – jakie są jej podstawowe założenia?

Dieta na masę cechuje się przede wszystkim zwiększoną kalorycznością spożywanych posiłków. Aby jej stosowanie było efektywne, a przy tym nie szkodziło naszemu organizmowi, niezbędne jest wyliczenie indywidualnego zapotrzebowania energetycznego. Jednocześnie musi być to zdrowa dieta, dlatego też jadłospis powinien opierać się na wysokiej jakości produktach, o niskim stopniu przetworzenia. Budowanie masy bardzo często wspomagane jest również poprzez suplementację niezbędnych witamin i składników mineralnych. Ponadto dieta na masę stawia na regularność spożywanych posiłków, a przerwy pomiędzy sięganiem po pożywienie nie powinny przekraczać czterech godzin. Ważny jest także właściwy dobór proporcji poszczególnych składników odżywczych. Węglowodany muszą stanowić 40%, natomiast białka i tłuszcze po 30%.

Co jeść, aby budowanie masy przynosiło oczekiwane efekty?

Konkretny skład jadłospisu w przypadku diety na masę uzależniony jest od masy ciała osoby, która ma go stosować na co dzień. Jednak bez względu na te indywidualne wyliczenia, jadłospis wspierający budowanie masy powinien zawierać w sobie składniki takie jak: ziemniaki, kasza, ryż, jajka, mleko i produkty mleczne, migdały, ryby, wołowinę, oliwę z oliwek, orzechy, drób, owoce morza, nasiona roślin strączkowych, jak również otręby pszenne i inne produkty pełnoziarniste. Najlepiej jeśli dieta na masę będzie ponadto obfitować w owoce i warzywa, które są naturalnym źródłem witamin. Dlatego też budowanie masy musi wiązać się z prawidłowym nawadnianiem organizmu. Dziennie powinieneś wypijać nawet do trzech litrów płynów. Jeśli pragniesz mieć wyrzeźbioną sylwetkę, częste sięganie po wodę ma stać się Twoim nawykiem. Spożywanie tych produktów połączone z konsekwentnym treningiem to klucz do sukcesu.

  • Twój koszyk jest pusty.