Buddha Bowl na talerzu – nasze inspiracje - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Buddha Bowl na talerzu – nasze inspiracje

Buddha Bowl to typ posiłku, który w ostatnim czasie zawojował serca miłośników zdrowego i smacznego odżywiania. Nie ma jednego konkretnego przepisu na tak zwaną miseczkę obfitości, więc można sobie pozwolić na improwizację i dużą swobodę w doborze składników. Podczas jej komponowania warto jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Buddha Bowl – zasady komponowania posiłku

Buddha Bowl to posiłek smaczny i zbilansowany. Chodzi o to, aby na jednym talerzu znalazły się produkty zawierające wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu składniki. Generalnie rzec ujmując, miska zdrowia powinna zawierać pełne błonnika i witamin świeże warzywa (marynowane, pieczone lub gotowane), zielone i liściaste części roślin, korzystne dla zdrowia tłuszcze  oraz wedle uznania takie dodatki jak: sosy, pasty warzywne, warzywa strączkowe, prażone pestki i ziarna czy treściwe kotleciki warzywne lub strączkowe (np. falafele).Jeśli chodzi o proporcje, to wszystkich składników powinno się dodać mniej więcej tyle samo. Dzięki temu żaden z nich nie przeważa, co wpływa na harmonijny smak całego dania.

Orzeźwiające kompozycje na lato

Wakacyjne miesiące to czas prawdziwej obfitości na straganach warzywnych. Można wtedy przebierać w dojrzałych płodach ziemi i rozkoszować się ich doskonałym smakiem. Lekkostrawna i treściwa miseczka obfitości to smaczne, zdrowe i dietetyczne jedzenie, które podczas upałów sprawdzi się doskonale. Do przygotowania Buddha Bowl w naszej wersji potrzebne będą świeże ogórki, z których należy usunąć gniazda nasienne i pokroić je w szerokie słupki, grillowana papryka, grillowane z dodatkiem czosnku, pietruszki i ostrej papryczki krewetki, makaron soba, liście bazylii, kolendry i mięty oraz awokado, zielone pesto z rukoli i podprażone orzechy nerkowca. Wszystkie składniki należy ułożyć w misce tak, by każdy z nich był osobno wyeksponowany. Następnie całość trzeba polać sosem i ewentualnie skropić na koniec sokiem z cytryny bądź limonki oraz oliwą z oliwek.

Jesienne Buddha Bowl

Zdrowa dieta to dieta zbilansowana i bazująca na sezonowych produktach. Jesień to idealny czas na przyrządzanie rozgrzewających, aromatycznych dań, które pomogą się nie tylko napełnić żołądek, ale też będą cieszyć oko i podniebienie. Nasz pomysł na miskę obfitości w jesiennym stylu jest prosty i bardzo intuicyjny. Wystarczy sięgnąć po składniki, które są w sklepach warzywnych w okresie od września do początku listopada i połączyć je z ulubionymi dodatkami. Według nas do sporządzenia jesiennej Buddha Bowl doskonale nadaje się pieczona dynia. Można ją upiec ze skórką lub bez – ważne, by nie zapomnieć przed wstawieniem do piekarnika skropić ją niewielka ilością oliwy lub innego zdrowego tłuszczu. W przeciwnym razie wyschnie i będzie mało aromatyczna. Obok dyni, podstawowym składnikiem w naszym przepisie są kostki zgrillowanego sera halloumi i kasza kuskus. Na dnie miski układamy liście jarmużu – mogą być świeże lub lekko zblanszowane. Następnie wykładamy paski upieczonej dyni, obok kładąc przepyszny cypryjski ser i pokrojoną w słupki marchewkę. Doskonałym dodatkiem do tej kompozycji będą też ugotowane a następnie podprażone na suchej patelni ziarna cieciorki, obtoczone w mielonej słodkiej papryce. Elementu chrupkości doda podprażony sezam, pestki dyni lub aromatyczna czarnuszka. Całość polewamy sosem z orzechów ziemnych albo wspaniale pachnącym olejem sezamowym.

  • Twój koszyk jest pusty.