Błędy, które utrudniają Ci utratę masy ciała - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

Błędy, które utrudniają Ci utratę masy ciała

Chciałbyś zrzucić parę zbędnych kilogramów, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Diety „cud” nie przynoszą oczekiwanych efektów, a Ty czujesz się coraz bardziej zniechęcony? Często okazuje się, że podczas odchudzania, popełniamy masę błędów, które skutecznie utrudniają odchudzanie. O jakich błędach mowa?

Dieta „cud”

„Dzięki naszej diecie, w tydzień zgubisz 10 kg!”. „Codziennie rano zażyj nasz produkt, a schudniesz bez wysiłku!”. Brzmi znajomo? Zachęcające slogany, reklamujące tak zwane „diety cud” z pewnością wzbudzą Twoje zainteresowanie, ale czy rzeczywiście można po nich oczekiwać efektów? Tego typu diety, co prawda czasem pozwalają na zgubienie paru kilo, jednak zazwyczaj szybko można liczyć na pojawienie się efektu jo – jo. Poza tym, na ogół nie są one odpowiednio zbilansowane i nie dostarczają organizmowi wystarczającej ilości witamin i wartości odżywczych. Na dłuższą metę popularne i modne dziś „diety cud” mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Tylko odpowiednio dobrane, dietetyczne jedzenie pozwoli Ci na bezpieczne zrzucenie zbędnych kilogramów.

Spożywanie niezdrowego jedzenia

Podczas odchudzania niezwykle istotne  jest liczenie kalorii, dieta powinna więc być odpowiednio zbilansowana i składać się z  produktów niskokalorycznych. Tylko deficyt kaloryczny sprawi, że uda Ci się schudnąć. Warto zrezygnować lub ograniczyć spożywanie takich produktów jak: białe pieczywo, słodkie napoje, słodycze, tłuste  sosy i fastfoody. Zamiast gotowego, przetworzonego jedzenia dostępnego w sklepie, staraj się samodzielnie przygotowywać posiłki. Często okazuje się, że sałatka, którą zamawiamy w barze lub kupujemy w sklepie, wcale nie jest tak niskokaloryczna, na jaką wygląda. Wprost przeciwnie -może się okazać, że jest prawdziwą bombą kaloryczną zawierającą majonez, ser żółty, smażone mięso czy dużą ilość tłuszczów. O wiele lepiej przygotowywać dietetyczne jedzenie samemu, korzystając ze świeżych i zdrowych produktów. Unikaj także podjadania między posiłkami.

Nadmierne ufanie w produkty typu „light”

Wiele osób uważa, że jogurt czy napój z napisem „light” to doskonały wybór. Nic bardziej mylnego. Producenci żywności reklamują dziś produkty „fit” na szeroką skalę, zazwyczaj nie mają one jednak nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Znajdują się w nich liczne substancje słodzące i słodziki, które w dużej mierze zaburzają proces metabolizmu i w żadnym stopniu nie przyczyniają się do utraty masy ciała. Unikaj więc wybierania produktów „light” i nie daj się złapać w pułapkę tego modnego trendu.

Brak orientacji na budowanie masy mięśniowej

Oprócz utraty masy tłuszczowej warto zadbać o budowanie masy mięśniowej. Jak to zrobić? Poprzez regularne ćwiczenia – w domu bądź na siłowni. Bieganie, pływanie, podnoszenie ciężarów, jazda na rowerze i inne formy aktywności znacząco wpłyną na zbudowanie masy mięśniowej i piękne wyrzeźbienie sylwetki. Dodatkowo aktywność fizyczna pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie i poprawę kondycji.

  • Twój koszyk jest pusty.