10 trików na szybkie chudnięcie - Catering Dietetyczny Tummy Heaven

10 trików na szybkie chudnięcie

Chudnięcie nie jest wcale łatwą sprawą, bo któż bez mrugnięcia okiem ograniczy spożywanie swoich ulubionych rarytasów i zdecyduje się na męczące treningi? Ćwiczenia są równie ważne, co odpowiednio dopasowana dieta. Istnieje jednak kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym można przyspieszyć zrzucanie wagi. Przedstawiamy więc 10 trików na szybkie chudnięcie.

1. Jedz pikantne potrawy

Ostre przyprawy wpływają nie tylko na zwiększenie intensywności smaku, ale również na przemianę materii. Jeśli lubisz pikantne potrawy, to idealnie się składa. Organizm podziękuje Ci za dodatkową szczyptę pieprzu cayenne czy ostrą paprykę.

2. Jedz większą liczbę, ale mniejszych posiłków

Rzadko spożywane, aczkolwiek bardzo kaloryczne posiłki, powinniśmy zamienić na kilka mniejszych. Pozwoli to na przyspieszenie przemiany materii, a więc lepsze trawienie.

3. Pamiętaj o nawodnieniu

Odpowiednia ilość płynów przyjmowana w ciągu dnia ma niebagatelne znaczenie na proces odchudzania. Zaleca się picie przynajmniej dwa litry wody dziennie. Szklanka napoju przed posiłkiem zapewni żołądkowi częściowe poczucie sytości.

4. Jedz o stałych porach

Pożywianie się o stałych porach korzystnie wpłynie na funkcjonowanie organizmu i kontrolę mechanizmu łaknienia. Dzięki temu nie będziemy odczuwali poczucia głodu między posiłkami.

5. Nagradzaj się za sukcesy

Tycie często bywa jednym z objawów stresu. W ramach nagrody za małe sukcesy pozwól sobie na chwilę relaksu – sprezentuj sobie mały upominek bądź wybierz się w ulubione miejsce. Podjadanie nie musi być więc jedynym sposobem na zmniejszenie napięcia.

6. Jedz wolniej

Faktem jest, że poczucie sytości dociera do mózgu po ok. 20-30 minutach. Dlatego ważne, aby nie spieszyć się ze spożywaniem potraw. Należy się nimi odpowiednio delektować i rozpoznawać wszystkie smaki.

7. Nie jedz przed snem

Przygotowując kolację, trzeba pamiętać, że przed snem nasz organizm spowalnia przemianę materii, co sprzyja odkładaniu się tłuszczu. Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien mieć miejsce ok. 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka. Powstrzyma to przed zgagą oraz niestrawnościami.

8. Unikaj alkoholu

Napoje alkoholowe spowalniają spalanie tłuszczu oraz są bardzo kaloryczne. Spożywane w dużych ilościach działają destrukcyjnie na nasz organizm oraz ogólne samopoczucie.

9. Pij zieloną herbatę

Już wcześniej wspomnieliśmy o znaczeniu odpowiedniej ilości spożywanych płynów. Zielona herbata pozwoli nieco urozmaicić nasze menu i oczyścić organizm z toksyn.

10. Decyduj się na spacery

W natłoku różnych obowiązków zapominamy, jak bardzo relaksujące mogą być z pozoru prozaiczne czynności np. spacer na świeżym powietrzu. Codzienny, 15-minutowy marsz pozwoli Ci odetchnąć i rozruszać mięśnie. Jeśli jeździsz komunikacją miejską, dobrym rozwiązaniem jest wysiadanie przystanku wcześniej, a resztę drogi pokonywanie pieszo.

Odpowiednia dieta i regularne ćwiczenia to klucz do zgrabnej sylwetki. Jednak dzięki dostosowaniu się do podanych wskazówek, szybkie schudnięcie będzie jeszcze bardziej możliwe. A więc do dzieła!

  • Twój koszyk jest pusty.